Dapat Lesen Cubaan ke 960

Cha Sa soon Drivers Test Korean Woman Earns License After 960 Tries picture

Gagal sekali tidak bererti gagal selamanya. Pada bulan September 2009, Kisah Cha Sa Soon wanita Korea Selatan berusia 69 tahun, hampir selama empat tahun menghabiskan lebih dari 4.000.000 ₩ ($3,500 ) untuk melalui ujian pemanduan dan semua ujian tersebut gagal . Akhirnya,a semua kerja kerasnya terbayar, apabila Sa akhirnya akan mendapatkan lesen!

Cha Sa perlu menjalani sebanyak 960 percubaaan dan kini dia secara rasmi menjadi ahli kelab Memandu Korea Selatan . Menurut Huffington Post, Sa lulus bahagian ujian bertulis pada tarikh 4 November 2009 dengan skor kelulusan minimum 60 daripada 100. Setelah itu barulah dia boleh datang untuk diuji pandu.

Hairannya, ia menyebabkan Sa melakukan 10 percubaan sebelum ia menguasai pemanduan, Biasanya suatu prestasi ahli, sekurang-kurangnya sekali berbanding dengan penampilannya bertulis.

Jadi apa yang rancangannya sekarang? laporan Yonhap mengatakan bahawa Sa berhasrat untuk membeli kereta terpakai dengan harapan dapat melawat anak-anaknya dan meningkatkan perniagaan sayurannya.

Semoga kita bersyukur lebih dari Sa.Jangan anda,ya! anda yang sedang membaca blog ini! senantiasa mengeluh walaupun baru sekali gagal dalam sebarang percubaan!

1 komen Orang bijak:

mknace unlimited said...

:) :) :)
tu yang orang tua selalu pesan.. jangan mengalah
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...