Perolehi Wang Lebih Tanpa Berkerja Dari Bekerja untuk Memperoleh Wang

1-Terdapat 3 cara mendapatkan wang:
-Mereka yang berkerja dan memperoleh pendapatan
- Mereka yang mengendali pekerja lain dan
- Mereka yang membuat wang bekerja untuk mereka

2-Jelas sekali,cara paling bagus untuk memperoleh wang adalah dengan membuat wang anda memperoleh lebih wang.Kategori ini dipanggil "pelaburan".Milionaires earn their money that way and they hardly need to work at all!!

3-Namun kebanyakan orang memperolehi wang dengan cara bekerja atau mempunyai orang lain bekerja untuk mereka.Ramai juga yang bijak mereka bekerja dan melabur dalam masa yang sama.Hebat!

4-Walaubagaimanapun,there some people who are doomed to work until they die,oleh itu mereka tidak dapat dibebaskan kerana wang tidak bekerja untuk mereka.

5-Bagi mereka yang tidak melabur alasan yang diberikan adalah "saya bukan jutawan,jadi saya tidak punya duit untuk melabur".

6-Soalnya manakah yang lebih wujud dahulu,jutawan atau pelaburan?

7-80% dari wang mereka dilaburkan dalam hartanah,biasanya rumah,yang dibeli dengan duit pinjaman.dan akan habis dibayar dalam masa beberapa tahun.

8-Mereka menanggung kadar faedah antara 5% hingga 8% setahun dan berharap apabila menjual rumah tersebut mendapat perolehan yang tinggi dari jumlah yang dibayar untuk kadar faedah.Ini bermakna dalam tempoh beberapa tahun mereka dalam keadaan berharap...

9-Pelaburan amnya memberi perolehan yang lebih tinggi kepada pelabur berbanding simpanan bank but tend to be volatile in nature.By volatile,i mean its value goes up and down regularly and investor will have to view these investment from long-term point of view.

10-Pelaburan ini seperti berkaitan merangkumi Polisi Insurans berkaitan pelaburan,akaun Unit Amanah dan pembelian saham dipasaran saham.Perolehan kebiasaannya sebanyak 10% hingga 20% setahun.

11-Pelaburan bukan turun naik pula seperti Polisi Insuran Hayat Tradisional dan Dana bon disyarikat unit amanah serta polisi berkaitan-pelaburan.Ianya lebih baik dari kadar simpanan dibank tapi lebih rendah dari pelaburan berbentuk turun naik(antara 5% dan 9%)

12-Produk pelaburan mana yang lebih baik?that question can only answer by asking berapa lama anda ingin melabur dan berapa banyak risiko yang sanggup anda ambil.Generally,if u have more time to invest ,then you can afford more volatile investment instrument,thus earning a strong yield.

13-For most people ,mereka lebih suka bentuk pelaburan gabungan kesemuanya,sebahagian didalam Unit Amanah,sebahagian dalam Polisi Insuran(berkaitan pelaburan),sebahagian didalam Bank dan sebahagian didalam Hartanah.

14-Ia amat menarik kerana dikalangan profesional menggelarnya Pelbagai Risiko(ala Donald Trump)namun saya melihatnya sebagai tidak menumpukan pelaburan satu tempat.

15-Walaupun kebanyakkan mereka suka melabur hakikatnya mereka tidak berbuat apa-apa kerana ramai orang takut melabur,mereka takut kehilangan wang mereka lalu menyimpan didalam bank dan continue to work everyday of thier lives.

16-Adakala mereka terlupa sesuatu tentang wang,dimana jika mereka memperoleh 5% atau 9% melalui bank namun hakikatnya penyusutan nilai wang mereka tetap berlaku akibat inflasi.

17-Bagi mereka yang melabur dalam Hartanah semata-mata,mengharap perolehan yang tinggi dari pinjaman setelah menjual rumah tersebut ini bermakna ianya tidak akan menjadi keuntungan selagi tidak berlaku penjualan dan this is very risky strategy kerana bergantung kepada diatas pasaran tanah semata-mata.These people are the types who put all their eggs in one basket.

18-The wise investor may not rich today and may not have a lot of money to invest immediately.But he knows that putting aside money every month to investment ,he will one day earn more money from his investments than he ever will from his work.and when that day arrives,he can be consider a liberated man.

Liberate yourself and earn more money by not working yea!!

0 komen Orang bijak:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...