Tun Mahathir Bidas Melayu Singapura Lupa Diri

Selepas dituduh nyanyuk oleh Melayu Singapura , Tun mahathir membalas kenyataan tersebut didalam laman blognya sambil menempelak dengan panggilan oleh sesetengah pihak mengenai Singapura sebagai a fine city.

" ada pelawak yang memanggil Singapura "a fine city". Sebabnya kerana bagi tiap kesalahan kecil rakyatnya akan dikenakan denda iaitu "fine".

" Di Malaysia buang sampah selori di tepi jalan pun tidak diambil apa-apa tindakan. Sudah tentu rakyat Malaysia di Malaysia tidak disiplin dalam soal kebersihan dan lain-lain."

" Mungkin ini kerana kita demokratik
.Parti pemerintah Singapura tidak takut kepada rakyat. Jika rakyat pilih bukan calon PAP, dia akan diheret ke mahkamah, didenda dan dijadikan bankrap. Selepas itu dia tidak dapat ke Parlimen untuk membantah perlakuan pemerintah " tulisan Tun Mahathir didalam blognya

"
Jika dia dibenar mengambil tempat di Parlimen, dia tidak akan berani berkata apa-apa " tambah beliau disini


-
Orang Melayu Singapura seakan lupa diri akan asal usul Singapura setelah di 'rasuah' dengan kebolehan mereka berbahasa english walaupun sebagai kerani oleh Republik itu .Hakikatnya rakyat singapura bukanlah mempunyai disiplin yang sejati jika benar ,mengapa bersikap hanya ditempat sendiri berbanding apabila berada di negara lain terutama Malaysia.Bahkan Rakyat Malaysia lebih berdisiplin kerana menghormati undang-undang ketika berada di Singapura. Bayangkan jika undang-undang yang sama dibuat di Malaysia seperti undang-undang Singapura sudah pasti rakyat Malaysia 2 kali lebih berdisiplin berbanding rakyat mana-mana negara!

3 komen Orang bijak:

lunaticg said...

Kesian kat Tun sebab kena kata nyanyuk.
Saya pernah berjumpa dengan dia ni, memang dah tua tapi masih lagi boleh aktif....

kyo_9 said...

sengal Melayu Singapore yg kutuk Tun..
LKY depa x mengata ape2 plak waktu dia lantang suruh orang Islam x ikut Islam 100% -_-"

apaajanews said...

CHE DET - selalu nampak apa yang kita tak nampak jauh ke hadapan, generasi muda melayu di malaysia perlu celik dalam sedar

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...