Antara Helang dan Ribut

Tahukah anda bahawa helang dapat menghidu kedatangan ribut,lama sebelum ribut menyerang?Kalau anda tahu,mengapa anda masih ditakuk lama?Semua orang apabila ditanya pasti tahu tapi tiada apa maknanya 'tahu' tanpa ada sebarang peningkatan.

Helang akan terbang ketempat tinggi dan menunggu hingga ribut datang.Bila angin bertiup kencang,ia membuka sayapnya supaya terbang naik keatas ribut.Tatkala ribut menganas dibawah,helang terbang megahdiatasnya.Helang tidak melarikan diri daripada ribut.Sebaliknya ia menggunakan ribut untuk terbang lebih tinggi.Ia terbang diatas angin yang membawa ribut.

Apabila ribut melanda hidup kita-pengalaman ini pasti dilalui kita semua- kita boleh mengatasinya dengan menguatkan iamn dan kepercayaan kita kepada Allah.Jangan biarkan ribut menewaskan kita.

Tuhan memberikan akal fikiran dan kekuatan untuk melawan ribut yang membawa penyakit,trajedi,kegagalan dan kekecewaan dalam hidup kita.Kita boleh mengatasinya.Ingat!bukan beban kehidupan yang memberatkan kita,tetapi cara kita memikulnya .Lebih penting,Belum pernah ada orang yang gagal kecuali berputus asa!.

0 komen Orang bijak:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...