Robot Ikan Yang Luarbiasa dan Cantik

robot fish1 Robot Fish Teach Children About Ocean Life picture

Inilah Robot Ikan Yang Luarbiasa dan Cantik,mungkin tidak semua yang mampu memegang jerung hidup tetapi dengan adanya teknologi semuanya seakan-akan sama.

Seorang ahli biologi laut Jepun dan pendidik bernama Masamichi Hayashi telah mengembangkan suatu hal yang baru dalam aspek pendidikan.Dia telah mencipta beberapa ratus kehidupan seperti robot ikan buatan tangan yang dibuat dari segala macam benda kitar semula, termasuk segala sesuatu di bawah matahari dari baju hujan hingga ke wiper yang dibuang

Jepun adalah negara yang telah dan selalu terobsesi dengan ikan. Robot ikan meniru gaya renang spesies yang mereka modelkan.Hayashi telah direplikasi pelbagai hidupan laut, mulai dari kura-kura ke replika 5 kaki panjang replika jenis ikan purba, Coelacanth.Semua robot ikan beroperasi melalui realat kawalan jauh dan mengandungi motor kompleks dan kerja halus.

CarpRobo2 Robot Fish Teach Children About Ocean Life picture

Dalam usaha untuk memikat perhatian dan minat anak-anak sekolah, ia membuat beberapa video kreatif mendokumentasikan hidupnya yang mengagumkan.Robot ikannya terlibat dalam membunuh mangsa yang agak aneh dimana aktiviti seperti mengumpulkan sampah dari air dan memberikannya kepada orang-orang di pantai.

Sememangnya sesuatu yang sangat berlainan, robot ikan adalah jenama baru atau tidak unik kepada Jepun.Sifat dinamik dan misteri laut merupakan sumber seni yang malar baik untuk anak-anak dan orang dewasa.

robo fish3 Robot Fish Teach Children About Ocean Life picture


1 komen Orang bijak:

saya_arief said...

boleh makan x ni..
;p

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...