Apa Yang Terjadi Selepas Persaraan Adalah Menyedihkan


1- Setiap orang mahukan kemewahan dan kemasyhuran.Tiada salahnya menyimpan hasrat untuk berjaya.But most people are too secretive and are too shy to come out and say it,let alone do anything about it.

2- Seolah-olah jika mereka menyatakan pada sesiapa ,Tuhan akan melaknati mereka dan usaha mereka akan kecundang.I think that it should be the other way around!

3- Jika kita tidak mengumumkan hasrat untuk berjaya kepada setiap orang yang kita temui,tuhan hanya akan memberkati impian-impian kita yang lain.And that you have not earned the right to be successful!

4- Kejayaan berkait rapat dengan sikap.Kejayaan adalah satu hasrat yang kuat,suatu impian yang harus kita kongsi bersama dengan setiap kejayaan boleh kita saksikan.

5- Pekerjaan bergaji sepenuh masa yang mereka punyai memberi mereka jaminan pekerjaan dan meletakkan mereka di zon selesa.Namun zon selesa itu boleh menjadi suatu perangkap yang mengikat diri mereka secara keseluruhannya dimana suatu kehidupan yang penuh dengan janji tidak dikota.

6-If they are earning RM 1,500 a month today,they will probably be earning RM 4,000 by the time they retire.Ini bukan satu jumlah yang tinggi,if you take into account the effects of inflation!

7 -Kebanyakan orang akan mencari pekerjaan lain selepas bersara,dan ianya mungkin berpendapatan rendah dari yang sebelumnya.Others will try to live on what little they have saved with EPF and generally fade into oblivion a few years later.Inflation will eat into their savings!!



0 komen Orang bijak:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...