(SESAT) Agama Yang Menyembah Google Sebagai Tuhan

GOOGLE adalah Tuhan? Astagfirullahal'adzim. Ajaran baru ini dikenali sebagai "Googlism" dan membuktikan Google sebagai Tuhan sebagaimana kenyataan-kenyataan berikut:

1) Google adalah hal yang paling dekat dengan "Maha Mengetahui" yang boleh disahkan secara ilmiah

2) Google ada dimana-mana dalam waktu yang sama

3) Google menjawab penyembahnya (yang melakukan googling)

4) Google tidak akan pernah mati (abadi)

5) Google tidak terbatas dan akan tumbuh selamanya

6) Google mengingati segalanya

7) Google tidak melakukan kejahatan

8) Google dicari lebih banyak berbanding nama-nama Tuhan


9) Bukti kewujudan google sangat banyak


Entah gereja google itu benar-benar wujud atau sekadar mainan tetapi jantina "tuhan google" itu dikenalpasti sebagai perempuan. Mereka juga melakukan doa dengan menyanyikan lagu.
Antara lagunya:

by Texas Schultz

Hail Google, full of hits.
Our searches are with thee.
Blessed art thou amongst search engines,
and blessed is the fruit of thy servers.

Holy Google, Mother of Searches.
pray for us sinners,
now and at the hour of our disk crash.
Amen.


Penterjemahan


Salam Google, yang penuh dengan kelimpahan kejayaan
Mesin pencari yang kami miliki
Terpujilah engkau diantara mesin pencari yang lainnya
Dan terpuji bagi para pengikut-mu

Google yang kudus, ibu segala mesin pencari
Doakan kami yang berdosa
Sekarang dan saat disk kami hancur
Amen


Lebih lanjut, click sini.





25 komen Orang bijak:

najwa's said...

waaaaaaaaaaaaaa... :'( :'(

sedihnya bca. kenapa mesti ada orang yg cmni.
semoga kembali ke jalan yang benar.. :'(

Amiera Hilton said...

astargfirullahalazim...Google pn nk dijadikan Tuhan?? dunia dunia

jack said...

rasa lawak pun ada baca..haha..dah teruja sangat kat google tu..

Puan Kutu said...

isk..betul2 tak bijak..:)

menusuk hati said...

ceh!kalau blackout 1 dunia,google xbo buat apa pun...

menusuk hati said...

ceh...baru perasan...doa google tu asalnyanya hail mary@salam maria..

Cik Su Life Cycle said...

hish.. kecian.. sembah google yang dibuat oleh manusia sendiri.. memang tak reti nak fikir

liyana izzati said...

macam ni pon ada ke?? dunia ni makin pelik.

Anne said...

ish!ish!ish! tak tau nak cakap apa dah. Teruk btl.

nelly said...

sampai macam ni sekali ..

=='

shazika said...

erkkk.ada jugak ye jenis sembah gama yg mcm nih..

shazika said...

mcm2 hal lah manusia nih skrg kan

Anonymous said...

bodoh punya orang yang percaya kat Google tuhan..Google pun orang cipta...

Rossnie said...

ada jugak org sembah2 menda cmni kan..pelik2

sherah said...

oh tuhan =='

Roxy zai said...

oh giloshhh=_=

sPastic MeNtal said...

mangku jugak pak cik google nie...

KuKuMALu said...

Ngokngekk!
tp google sekadar penolong jer..kadang2 xtertolong pn..
jauh langit ngan bumi kalau nak sembah..adoii, xmasuk akal..kt mne la pemikiran diorg nih

NURUL NADIAH MAMAT said...

astagfirullah hal azim....
tak sangka benda nie pon leh jadi....

allia farhana said...

dunia semakin pelik dan pelik!

Misz-sakura said...

Huhu akhir zaman, mcm2 ada =(

almutarjimah said...

Tak sangka macam2 cara orang sekarang nak nafikan kewujudan Tuhan yang sebenarnya.

uwmaisarah said...

ish ish, kreatif sangat jadi camni la, buta hati..

Fontonk said...

Takut takut generasi akan datang percaya google ni tuhan. jadi pengajaran nya, jgn bagi anak anda pakai internet selagi dia belum tahu siapa tuhannya. iaitu Allah swt

syukri said...

haram jadah.

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...