Tertekan Punca Kahwin Diri Sendiri

Chen Wei-Yih, seorang pekerja pejabat 30 tahun di Taiwan yang telah mencari cinta, tetapi tidak berjaya. Tidak tertahan dengan tekanan oleh rakan-rakan dan keluarga, menyebabkan Chen telah memutuskan untuk hanya berkahwin dengan dirinya sendiri sebagai gantinya.

Masalah di Taiwan adalah ramai wanita yang berkahwin lambat. Ini menyebabkan kerajaan dan generasi tua bimbang tentang kemungkinan penurunan dalam kelahiran dan akibat seperti ini. Jadi, orang tua selalu mengganggu dan memaksa anak perempuan mereka untuk berkahwin dan melahirkan anak.

Chen berharap untuk mengubah perilaku menjengkelkan ini dengan melakukan sesuatu yang sangat revolusi dan gila kerana hal ini akan membuat orang tua di Taiwan berfikir dua kali.

"Pekerjaan saya dan pengalaman berada dalam keadaan baik, tetapi saya belum ditemukan jodoh, sehingga itu apa yang boleh saya lakukan?" Tanya Chen."Ini tidak bererti saya anti-perkahwinan. Saya hanya berharap bahawa saya dapat mengekspresikan idea yang berbeza dalam batas-batas tradisi. "

Chen berniat untuk berbulan madu dengan dirinya sendiri ke Australia selepas perkahwinan nanti.Memang. Tidak akan puas seperti seks ketika berbulan madu dengan diri sendiri!

Apapun, dia berharap bahawa orang lain akan mengikut dan juga berkahwin dengan diri sendiri sepertinya .

0 komen Orang bijak:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...