Wanita Bertanduk di kepala

horn head Chinese Woman Grows Horn on Head picture

Seorang wanita Cina miskin yang telah tumbuh sebuah tanduk menyerupai kambing di tepi kiri kepalanya.Dia juga nampaknya akan tumbuh satu lagi di sebelah kanan.

Wanita, 100-tahun Zhang Ruifnag dari China pusat Wilayah Henan mula tumbuh tanduk dengan pantas yang bermula sebagai benjolan kecil di dahinya, tahun lalu.Sekarang enam sentimeter panjang (lebih dari dua inci).

"Tanduk ini bermula dari sebuah bentuk yang tebal, kulit kasar di tepii kiri dahinya.Kami tidak perasaan mengenainya pada awalnya, tapi kemudian ia hanya tumbuh dan tumbuh.Dan sekarang ada sesuatu yang tumbuh di sisi kanan dahinya dan tampaknya sangat mungkin bahawa itu tanduk lain, "kata anak bongsunya Zhang Guozheng 60 tahun.

Tanduk ini menyebabkan sakit pada kepalanya yang memiliki tujuh orang anak, enam lelakii dan perempuan, anak tertua adalah 82 tahun dan banyak cucu. Tinggal di daerah yang pendalaman dan terlalu miskin untuk membayar kos rawatan hospital, anak-anaknya bimbang tentang keadaan ibu mereka tetapi terhibur oleh kenyataan bahawa dia tidak mengalami kesakitan dan muncul untuk menikmati kehidupan yang memuaskan damai.

horn head01 Chinese Woman Grows Horn on Head picture

Keadaan ini dikenali sebagai tanduk kulit, yang merupakan sesuatu yang jarang berlaku. Terdiri dari keratin, tanduk ini biasanya berkembang pada orang dewasa yang lanjut usia, terutama mereka yang mempunyai sejarah berjemur sinar matahari.Namun, pertumbuhan saiz ini jarang berlaku.Dalam lebih dari separuh kes, mereka sihat tetapi mereka mendapat boleh kanser Tanduk boleh dibuang dengan pembedahan tetapi tanpa mengubati punca mereka, ia akan tumbuh kembali.

Hidup memang sebuah teka-teki apa yang penting,kita harus bersyukur!

2 komen Orang bijak:

JijahJambu@Jj said...

hmmm macam macam ada ... boleh jadi kaya nenek ni ..jadi bahan uji kaji

bijakjaya said...

betul..nenek kaya!..hehe

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...