Penjawat Awam Diarah Pakai 'Underwear' Tebal

Inilah arahan kepada kakitangan awam oleh kerajaan baru-baru ini.Walaupun ia akan sukar tetapi ianya memberi implikasi yang baik dan berguna demi masa depan negara.Dibantah kerana pasti si Mata ranjang seronok teruja mengenainya walaubagaimanapun ia tidak berlaku di Malaysia!

Kerajaan Korea Selatan telah mengarahkan semua kakitangan kerajaan untuk mula memakai pakaian tebal-jenis terma berteknologi tinggi yang disukai-untuk mengelakkan tahap tinggi penggunaan tenaga.

Pada Januari 17, pegawai negeri di Korea Selatan perlu mematikan semua peranti pemanas pada masa 11:00-12:00 tengahari dan 05:00-06:00 petang. Selain itu, pada bila-bila masa pemanasan yang lain tidak boleh ditetapkan lebih tinggi dari 18 darjah celcius, atau 64-darjah Fahrenheit.

Ini adalah rencana kecemasan yang direka untuk mencegah "kekurangan kuasa yang parah," kata pejabat kementerian Roh Keon-Ki Agence France-Presse (AFP) wartawan.

Suhu di Korea Selatan telah begitu sejuk-awal bulan ini turun ke rekod rendah-17.8-darjah Celsius atau 04 --. darjah Fahrenheit,

kerajaan turutmenggalakkan pekerja untuk berjimat cermat dengan penggunaan tenaga oleh mereka. Sudah pasti si hidung belang gembira mengenainya, tetapi terma pakaian akan ditetapkan.Cukuplah untuk mengatakan, jika pekerja akan menghabiskan tenaga untuksentiasa hangat, mereka lebih baik membuang tenaga mereka sendiri, yakni, bateri.


1 komen Orang bijak:

wandisini said...

ingatkan kat malaysia.
kalau kat malaysia pakai underwear yang tebal. berpeluh satu badan nanti.

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...