Wanita Usia 66 Tahun Ibu Tertua Lahirkan Kembar Tiga

Ibu tertua yang dikenali di dunia yang melahirkan kembar tiga adalah seorang wanita yang tinggal di Haryana, India dan berusia 66 tahun.

Lebih menakjubkan adalah Bhateri Devi telah beranak selama berkahwin 44 tahun dan difahamkan melalui inseminasi buatan.Dua anak lelaki yang sihat dan satu perempuan ini lahir Mei lalu di Hisar Fertilitas National Center (NFC).

Bayi-bayi ini adalah adalah penyeri kebahagiaan dari kepahitan wanita ini terhadap petani yang tamak terhadap harta bekas suaminya,Deva Singh, yang bercerai kerana dia tidak boleh memberikan waris dan ia perkahwinan kali kedua yang sia-sia.

Bhateri telah gagal untuk hamil pada dua kali percubaan dahulu di mana dua embrio dipindahkan ke rahimnya. Kami melakukan usaha ketiga dan terkejut gembira dengan tiga embrio ketika menjadi diimplan. This is the first documented instance where a 66-year-old woman has nurtured to full term and successfully given birth to three healthy babies,” according to Dr. Anurag Bishnoi of the NFC. Ini adalah contoh didokumentasikan pertama di mana seorang wanita berusia 66 tahun telah dijaga untuk jangka masa penuh dan kelahiran kepada tiga bayi sihat telah berjaya"menurut Dr Anurag Bishnoi dari NFC.

tripets2 66 Year Old Indian Woman gives Birth To Triplets picture

Walaubagaimanapun ini bukan yang pertama kali.Rajo Devi, wanita tujuh puluh tahun, melahirkan 18 bulan lalu seorang bayi perempuan kecil bernama Naveen Lohan dengan bantuan Pusat Nasional, doktor yang sama dan teknik persenyawaan in-vitro.

Banyak pasangan mempunyai anak telah diberikan kemampuan untuk hamil di bawah bimbingan Dr Bishnoi dan NFC.

"Lebih dari seratus wanita di atas 50 tahun telah berjaya melahirkan di pusat dan ini berlaku tanpa kes kematian baik ibu atau anak," kata Dr Bishnoi bangga.

Walaupun bayang-bayang masalah yang boleh dan sering berlaku dengan orang tua meninggal sebelum usia anak meningkat dewasa dan masalah kesihatan yang lain, membawa kehidupan baru ke dalam dunia sama sekali peristiwa menggembirakan dan ajaib.

1 komen Orang bijak:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...