Al Fatihah...


1.Misteri kehilangan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, dan tiga lagi lelaki sejak 30 Ogos lalu, hampir terungkai dengan tertangkapnya tujuh suspek yang dipercayai terlibat dalam kes tersebut dan salah seorang adalah suspek utama yang bergelar Datuk

2.Nama suspek utama ni ialah DATUK PATHMANABHAN A/L NALLIANNEN -690211-10-5525 dan merupakan seorang peguam serta ahli bar council.Adik DATUK PATHMANABHAN A/L NALLIANNEN iaitu SURENDREN A/L NALLIANNEN juga menjadi salah seorang suspek

3. Walaupun Sosilawati dikenali ramai apatah lagi beliau pernah mendirikan rumah tangga bersama penyanyi kumpulan Lefthanded, Nasharuddin Elias atau Nash, tetapi tidak ramai yang mengetahui betapa berliku perjalanan wanita ini sebelum mampu membina empayar syarikat kosmetik sendiri seterusnya bergelar jutawan.

4.beliau adalah anak keenam daripada 14 adik beradik hasil perkahwinan Allahyarham bapanya, Lawiya Abdullah Yusof serta ibunya, Yatmah Abdul Rahman, 80.

5.
Sosilawati, 47, bersama pembantu peribadinya, Kamaruddin Shamsudin, 44; peguam peribadi, Ahmad Kamil Abd. Karim, 32, dan pegawai Bank CIMB, Noorhisham Mohammad, 38, dilaporkan hilang sejak 30 Ogos lalu.Polis mengesahkan berdasarkan pengakuan empat suspek, keempat-empat mangsa telah dipukul sampai mati sebelum dibakar dan abunya dibuang ke dalam sungai berhampiran Ladang Gadong, Banting di Selangor.

6. Siasatan polis setakat ini mendapati tiada maklumat menunjukkan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi individu telah disembelih.

7.Takziah buat keluarga Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya, Kamaruddin Shamsudin, Ahmad Kamil Abd. Karim dan Noorhisham Mohammad

8. Tidak dinafikan punca penjenayah adala sikap tamak haloba.Diharap kejadian ini menjadi pengajaran yang berguna buat kita semua.

Hadis Anas r.a katanya:
Rasulullah s.a.w telah bersabda: Anak Adam menjadi semakin tua, tetapi ada dua perkara daripadanya yang akan menjadikannya semakin muda iaitu: tamak kepada harta dan tamak kepada umur”.


0 komen Orang bijak:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen dan idea yang bijak-bijak ini !Anda memang bijak !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...